VAPAAEHTOISHAKUKAAVAKE ON AVATTU!

Haemme innokkaita vapaaehtoisia auttamaan meitä tapahtuman järjestelyissä. 

Homeless World Cup Tampere 2020 vapaaehtoistyöntekijät / Homeless World Cup Tampere 2020 volunteers

Tällä lomakkeella ilmoittaudutaan vapaaehtoiseksi Tampereella 28.6.-5.7. järjestettäviin Asunnottomien jalkapallon MM-kisoihin. Vapaaehtoisia tarvitaan erilaisissa kenttä-, info-, opastus- ja valvontatehtävissä.

Vapaaehtoisena olet merkittävä osa kansainvälisen tapahtuman onnistumista ja toteuttamista. Pääset kurkistamaan tapahtuman läpivientiin, tutustut uusiin ihmisiin, koet ainutlaatuisen elämyksen ja saat arvokasta kokemusta. Tehtävästä ei makseta palkkaa. Avustajat saavat työpanoksestaan vastineeksi päivittäisen lounaan ja päivällisen sekä työasun. Vapaaehtoiseksi voit ilmoittautua jos olet vähintään 18-vuotias.

Antamiesi tietojen perusteella vapaaehtoiskoordinaattori on yhteydessä sinuun puhelimitse ja/tai sähköpostitse vapaaehtoistyöhösi liittyen. 

Welcome to join for volunteer in Homeless World Cup Tampere 2020. We have different tasks during the festival week and before that. Please, fill your name, email and phone number, which task you are interested to do and when. Voluntary coordinator will contact you.

Tietosuojaseloste Rekisteriseloste: Henkilötietolaki (523/199) 10 §. Laatimispäivä: 27.2.2020 1) Rekisterinpitäjä: Homeless World Cup Tampere 2020, Rongankatu 6 ,33100 Tampere 2) Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa: Vapaaehtoistyön koordinaattori Hanni Nurmi GSM +358 45 874 1550 hanni.nurmi@nauha.fi 3) Rekisterin nimi: Homeless World Cup Tampere 2020 vapaaehtoisyhteystietorekisteri 4) Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus: Vapaaehtoishakurekisteriin tallennettuja henkilötietoja käytetään talkoolaissuunnitteluun ja yhteydenottojen hoitamiseen 5) Rekisterin tietosisältö: Rekisteriin kerätään rekisteröidyistä perustietoja, kuten nimi, puhelinnumero ja sähköposti. Lisäksi kerätään talkoolaisuuteen liittyviä lisätietoja kuten t-paidan koko, erikoisruokavalio sekä työvuorotoiveet 6) Säännönmukaiset tietolähteet: Rekisterinpitäjä rekisteröi HWC Tampere verkkosivuilla lomakkeita täyttäneistä henkilöistä ne tiedot, jotka käyttäjä itse ilmoittaa verkkosivustolla lomaketta täyttäessään 7) Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle: perustietoja luovutetaan ainoastaan vakuutusyhtiölle vahingon sattuessa. Ei tietojen luovutuksia EU:n tai ETA:n ulkopuolelle 8) Rekisterin suojauksen periaatteet: Vapaaehtoishakurekisterin tiedot on tallennettu rekisterinpitäjän järjestelmään, joka on suojattu käyttöjärjestelmän suojausohjelmiston avulla. Järjestelmän sisäänpääsy edellyttää käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämistä. Järjestelmään tallennettuihin rekisterin sisältämiin tietoihin pääsevät ja niitä ovat oikeutettuja käyttämään vain tietyt, ennalta määritellyt rekisterinpitäjän työntekijät. Rekisterin sisältämät tiedot sijaitsevat lukituissa ja vartioiduissa tiloissa.

Joukkueopas on hyvällä asiakaspalveluasenteella varustettu henkilö, joka auttaa hänelle nimettyä joukkuetta/maata koko turnauksen ajan tiimien saapumispäivästä lähtien. Joukkueoppaat toimivat Homeless World Cupin ja Tampereen kaupungin edustajina. Saapumispäivänä he opastavat joukkueen akkreditointiin majoituspaikasta Ratinan Stadionille. Opas toimii reittioppaana tapahtumapaikoille ja osaa vastata paikkaan, tapahtumaan, aikatauluihin ja tuloksiin liittyviin kysymyksiin. Neuvoo pesulapalveluissa ja ruokailuun liittyvissä ongelmissa. Tietää ruokalan, vesipisteiden, vessojen , ensiapu- ja fysiopisteiden sijainnit. Lisäksi hän osaa kertoa, mitä Tampereella tapahtuu kisojen aikana, neuvoa missä kannattaa vierailla ja lähtee tarvittaessa joukkueen mukaan kohteisiin. Tehtävät sijoittuvat perjantaille 26.6. ja lauantaille 27.6. sekä tapahtumaviikolle 28.6.-5.7.

Lentokenttäopas on hyvällä asiakaspalveluasenteella varustettu henkilö, joka päivystää joukkueiden tulopäivänä Helsinki-Vantaan lentokentän vastaanottopisteellä. Opas ottaa joukkueet vastaan ja neuvoo heidät Tampereelle kuljettavaan bussiin. Auttaa ja opastaa mahdollisissa ongelmissa liittyen esim. matkatavaroihin tai passiongelmiin. Tehtävät sijoittuvat perjantaille 26.6. ja lauantaille 27.6. Osa joukkueista saapuu paikalle yöaikaan.

Bussiopas kulkee joukkueiden mukana Hki - Tre - Hki väiä. Hän opastaa joukkueet lentokentältä bussiin, kirjaa että kaikki jäsenet ovat paikalla, opastaa ja neuvoo tarvittaessa. Tehtävät sijoittuvat perjantaille 26.6. ja lauantaille 27.6. Osa joukkueista saapuu paikalle yöaikaan.

Kenttäpäällikkö vastaava kaikesta kentällä tapahtuvasta toiminnasta varmistamalla, että turnaus kulkee aikataulussa, tulokset välitetään oikein ja nopeasti tulospäällikölle ja että kenttä ja pelipinta pidetään optimaalisessa kunnossa. Kenttäpäällikkö työskentelee kansainvälisen tiimin kanssa Ratinan stadionilla ja tehtävät sijoittuvat tapahtumaviikolle 28.6.-5.7.

Tekninen assistentti tekee yhteistyötä kenttäpäälliköiden ja urheilupäällikön kanssa. Tekniset assistentit varmistavat tulosten tarkan kirjaamisen turnauksen jokaisessa ottelussa ja ylläpitävät pelaajadataa. Tekninen assistentti työskentelee Ratinan stadionilla ja tehtävät sijoittuvat tapahtumaviikolle 28.6.-5.7.

Kenttäassistentti tukee kenttäpäällikköä yhdellä kolmesta kentästä Ratinan stadionilla. Kenttäassistentti hoitaa erilaisia asioita, auttaa viestinnässä kenttäpäällikön ja urheilujohtajan välillä ja varmistaa, että henkilökunta ja vieraat pysyvät pois pelialueelta. Kenttäassistentti työskentelee Ratinan stadionilla ja tehtävät sijoittuvat apahtumaviikolle 28.6.-5.7.

Rekisteröintiassistentti on läheisessä yhteydessä pelaajiin ja joukkueenjohtajiin ja on osa turnauksen tukiverkostoa. Auttaa joukkueita rekisteröinnissä ennen pelejä tarkistamalla, että kaikki pelaajat ovat pelikuntoisia. Ilmoittaa rekisteröintipäällikölle ja urheilujohtajalle, jos joukkueilla ei ole riittävästi pelaajia tai jos joku pelaaja ei pysty pelaamaan. Rekisteröintiassistentilla on avainrooli tiedon välittämisessä joukkueelta päälliköille ja päälliköiltä joukkueelle turnauksen aikana. Hän varmistaa, että turnaus kulkee ajallaan ja ammattimaisella tavalla. Rekisteröintiassistentti työskentelee Ratinan stadionilla ja tehtävät sijoittuvat tapahtumaviikolle 28.6.-5.7.

Erotuomari (sisältää koulutuksen ennen kisoja). Erotuomarijoukkue koostuu 12 kansainvälisestä ja 12 paikallisesta tuomarista. Paikallisille tuomareille järjestetään laaja street soccer tuomarikoulutus ennen tapahtumaa sekä kertaus kansainvälisen Homeless World Cup järjestön toimesta lauantaina 27.6. Tuomariksi tuleva vapaaehtoinen sitoutuu käymään koulutuksen. Pelien aikana erotuomarit kirjaavat maalit, kortit ja tulokset tuloskortille. Tehtävät sijoittuvat tapahtumaviikolle 28.6.-5.7.

Akkreditoinnin vapaaehtoistehtävät tapahtuvat Ratinan Stadionin akkreditointipisteellä, jossa tarkistetaan kilpailuun saapuvan pelaajan, henkilökunnan, työntekijän, median edustajan tai kutsuvieraan henkilöllisyys ja katsotaan, että saapuja saa tarvitsemansa kulkuluvat ja allekirjoittaa kilpailuun liittyvät sopimukset. Tehtävässä vaaditaan tarkkuutta, tietotekniikan perusosaamista sekä reipasta ja iloista asiakaspalveluasennetta. Tehtävät sijoittuvat perjantaille 26.6. ja lauantaille 27.6. sekä tapahtumaviikolle 28.6.-5.7.

Infopisteen vapaaehtoiset toimivat Homeless World Cupin ja Tampereen kaupungin edustajina. Vapaaehtoiset ovat iloisella asiakaspalveluasenteella varustettuja, hymyileviä henkilöitä, jotka neuvovat pelaajia ja katsojia. Vastaavat kysymyksiin, opastavat oikeisiin paikkoihin sekä kertovat tapahtuman aikatauluista ja tuloksista. Infopisteen henkilöstö osaa myös kertoa, mitä Tampereella tapahtuu kisojen aikana, neuvoa missä kannattaa vierailla ja ruokailla. Infopiste sijaitsee Ratinan kauppakeskuksen aukiolla. Tehtävät sijoittuvat tapahtumaviikolle 28.6.-5.7.

Ensiavussa toimivat henkilöt partioivat tapahtuma-alueella. Ensiavussa toimivat vapaaehtoiset antavat paikan päällä hoitoa pieniin haavoihin ja vammoihin ja hälyttävät paikalle lisää apuvoimia mikäli sitä tarvitaan. Tehtävät sijoittuvat tapahtumaviikolle 28.6.-5.7. ja vaatii ea-korttia.

Järjestyksenvalvojat vastaavat tapahtuman turvallisuudesta ja huolehtivat alueen yleisvalvonnasta tapahtuman kävijöitä auttaen. Järjestyksenvalvontaan haemme niin järjestyksenvalvojakortillisia kuin -kortittomiakin henkilöitä. Kortilliseksi järjestyksenvalvojaksi pääseminen edellyttää voimassaolevaa järjestyksenvalvojakorttia, kortittomat valvojat toimivat opastustehtävissä.

Cateringin vapaaehtoiset huolehtivat, että pelaajat, henkilökunta ja vapaaehtoiset saavat lounaan ja päivällisen tapahtuman aikana. Aikaisempi kokemus catering-tehtävistä on plussaa, mutta ei välttämätöntä. Huolehdit, että ruokaa on tarjolla, paikat pysyvät siistinä ja palvelu on ystävällistä. Ruokahuolto tapahtuu Ratinan Stadionilla. Tehtävät sijoittuvat perjantaille 26.6. ja lauantaille 27.6. sekä tapahtumaviikon ajalle 28.6.-5.7.

Pyykkihuolto. Joukkueiden peliasut pestään päivittäin. Pyykkihuollon vapaaehtoiset tarkistavat, että jokaisen joukkueen kaikki puhtaat peliasu-partikkelit ovat tallella ja lajittelevat asut joukkueittain jakavat peliasut joukkueille sovittuna kellonaikana. Tehtävät sijoittuvat tapahtumaviikon ajalle 28.6.-5.7.

Muiden palveluiden vapaaehtoisena tehtävänäsi voi olla esimerkiksi tapahtuman rakentamista ja purkamista, ruoan kuljetusta tai oheisohjelmaan liittyviä vaihtelevia tehtäviä. Tehtävät ovat pääasiassa asiakaspalvelua, joten tehtävissä vaaditaan ystävällistä ja reipasta asennetta sekä iloista mieltä. Tehtävät sijoittuvat pääasiallisesti tapahtumaviikon ajalle 28.6.-5.7.

Kaikki tehtävät edellyttävät tiimityöskentelytaitoja ja 18 vuoden ikää - työskentelet yhdessä muiden Homeless World Cupin vapaaehtoisten kanssa ja varmistat pelaajille, vieraille ja itsellesi ikimuistoisen kokemuksen.